Heziketarako masailekoa | El cachete educativo (I)


El Diario Vascon haurren heziketan masailekoaren erabilpena aztertzen zuen artikulo hau topatu genuen lehengo batetan. Testuko zenbait pasartek atentzioa deitu ziguten (xuabe esanda), baina are gehiago irakurleen zenbait komentariok. Ikusiko duzuen bezala, ezin izan genuen komentatu gabe aguantatu… Kontutan izan iruzkin hauek atzekoz aurrera ordenatuta daudela, alegia, lehenengo iruzkina irakurtzeko zerrendako bukaerara joan behar dela. Artikuloa horrela hasten da (negrita guk jarria da):

¿No al cachete? No al menos como forma habitual de enseñar al niño lo que no hay que hacer. Cada vez más estudios muestran que el castigo físico en la crianza infantil resulta ineficaz y puede ser un factor de riesgo para el desarrollo de futuros problemas de conducta.

Pues eso, que con esta frase comenzaba un artículo que nos encontramos en El Diario Vasco y que analizaba el uso del cachete en la educación de l@s niñ@s (la negrita es nuestra). Algunas partes del texto nos llamaron la atención (por decirlo de alguna manera), pero más todavía los comentarios de algun@s lector@s. Como podréis ver, no nos pudimos quedar sin escribir algunos comentarios. Tened en cuenta que estos comentarios están en orden inverso, es decir, que para leer el primer comentario hay que ir al final de la lista.

4 pensamientos en “Heziketarako masailekoa | El cachete educativo (I)”

  1. Nik garbi daukat: eskuak laztantzeko dira. Gogoratzen al duzue bideo hau? | Yo lo tengo claro: las manos son para acariciar. ¿Os acordáis de este video?

    Eta beste hau? | ¿y de este otro?

    Indarkeriak indarkeria sortzen du. | La violencia genera violencia.

  2. Kasketa latza denean, besotan hartu eta txokora pentsatzera, baina ez masaileko ez kaskarreko ez eta ipurdikorik. Bi hitz tonua aldatuta erraz ulertzen dute. Asteburuan erosten ditugun kromoen saritxoa ez ematea ere erabiltzen degu, kasketak arrazoi gabekoak direnean. Eta batik bat, barkamena eskatu geuk ere huts egin degunean. Konturatzen dira guk ere hanka sartzen degula.

  3. Ados esandakoarekin.
    Dena den, egoten dira egoera batzuk gure onetik kanpo jartzen gaituztenak. Nire kasuan, egoeraren bat kontrolatzen ez dakidanean eta amorruz beteta sentitzen naizenean, nahiago dut gelatik irten,lasaitzen naizenean sartu eta berriro hasi, masaileko bat ematea baino, ez bait dauka inongo zentzurik nire seme-alabei ez joteko esan eta gero nik kontrakoa egin. Mirenek esan duen bezala, biolentziak biolentzia dakar.

  4. Nire ustez ere huts egiten dugunean barkamena eskatzea behar-beharrezkoa da. Heziketa berdintasunetik egin behar dela iruditzen zait: guztiok ditugu egun txarrak eta okerragoak, baina pertsonak gara eta hitzeginez konpondu behar ditugu arazoak. Egia da haur txikiekin zaila dela arrazoitzea, baina uste duguna baino gehiago ulertzen dute. Niri ere oso zaila egiten zait batzutan garrasi ez egitea, baina ahalik eta gutxien egiten saiatzen naiz, adibidearekin erakutsi behar bait diegu (hala ere, zaila da zeuk egiten ez dakizuna besteei erakustea). Asko dugu ikasteko, baina elkarrekin asmatuko dugu!
    Creo que hay que predicar con el ejemplo. De nada sirve decir que no hay que pegar, no hay que gritar ni empujar, cuando a la mínima nosotros mismos saltamos como un grito. Resulta difícil cuando ni tú mismo eres capaz de asumir tus emociones y encaminarlas hacia algo positivo. Pero con tiempo y una caña (o un par de libros) lo conseguiremos!

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